De duurste auto's van 2008

Nieuws | De duurste auto's van 2008

Door Pickx

Deel dit nieuws

Auto's zijn duur, maar sommige modellen zijn wel extreem duur. Bepaalde exemplaren gaan zelfs tot een bedrag van zeven cijfers! Wij zetten de meest exclusieve en dus ook duurste wagens van 2008 graag voor je op een rij. Voor ons blijft het evenwel bij dromen van zo'n wagens. En bij jou? Hou je vast aan je lottobriefje want het wordt een dure rit...

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

325.000 euro
Dit is met zijn flinke 300.000 euro het goedkoopste karretje onder de miljonairs van 2008. Deze Drophead Coupé is een mooi staaltje van de nieuwe designrichting die Rolls-Royce de laatste tijd is ingeslagen. Met deze wagen verdwijn je zeker niet in de grijze massa op de snelweg, zoveel is zeker. Deze coupé is geïnspireerd op de aankleding van een luxueus zeiljacht. De streng geselecteerde materialen van het interieur wisselen elkaar af. Hout, leer, chroom, aluminium en teakhout maken het gevoel van luxe compleet. Maar liefst 350 manuren worden in elke Phantom Drophead Coupé gestoken om het product af te leveren zoals Rolls-Royce (en haar klanten) dat wensen.

Ferrari 599 GTB Fiorano

348.000 euro
De Ferrari 599 GTB Fiorano is de snelste productieauto uit de Ferrari-stal en kost zo'n 348.000 euro zonder opties. Dit beestje sprint in 3,7 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 330 km/u. De 6.0 liter metende twaalfcilinder in het vooronder werd voor het eerst toegepast in de Enzo. Het ontbreekt het de bestuurder en passagier nergens aan. De auto heeft een luxe standaarduitrusting en een uitgebreid individualisatie-programma. Bi-Xenon koplampen, links en rechts gescheiden climate control, radio/CD-speler, elektrisch verstelbaar stuurwiel en adaptieve sportstoelen zijn op elke 599 GTB Fiorano te vinden. Klantwensen en eisen kunnen via het individualisatieprogramma van Ferrari tot werkelijkheid worden gebracht. Daarbij is praktisch niets onmogelijk. Maar alles heeft een prijskaartje natuurlijk...

Bentley Brooklands

353.000 euro
De Brookland is volgens kenners de overtreffende trap van een coupé. De gelukkige bestuurder die 353.000 euro neertelt heeft de beschikking over de meest krachtige Bentley-motor ooit. Onder de motorkap woont een 6,75 liter grote V8 die met twee turbo's een maximaal vermogen van 530 pk. Elke Brooklands wordt volledig met de hand gebouwd. Om de exclusiviteit te garanderen is de productie gelimiteerd. De eerste coupés werden begin 2008 afgeleverd. Voor de ontwerpers was de opdracht helder: ontwerp een krachtige GT-coupé, maar verlies de klassieke Britse proporties niet uit het oog. Het interieur is op en top Bentley. Er is veelvuldig gebruik gemaakt van de duurste leer- en houtsoorten, afgewisseld met aluminiumaccenten voor onder andere de pedalerie. Uiteraard allemaal met de hand vervaardigd.

Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster

435.000 euro
De Roadster 722 S Edition kost een slordige 435.000 euro en is een ode aan de historische overwinning van Sir Stirling Moss en Dennis Jenkinson die in 1955 de Mille Miglia wisten te winnen in een tijd van 10 uur en 7 minuten, nog altijd een recordtijd. Zij reden in een 'open' 300 SLR voorzien van het startnummer 722. De Roadster 722 S krijgt dan ook de beste behandeling die je maar kan indenken. Er wordt een overvloed aan carbonfiber besteed om de sportwagen zijn vorm te geven. Ook de cabriokap - die in 10 seconden open en sluit - is gemaakt van dit peperdure materiaal. De 10 mm koetsverlaging resulteert in een verbeterde aerodynamica en komt de wegligging ten goede. Keramische remschijven zijn standaard en ook de 19 inch wielen mogen er wezen. De auto wordt vervaardigd in de Formule 1-workshop van McLaren in Working (Engeland). Hiermee wordt de grondlegging van z'n ontstaan nogmaals benadrukt. In totaal zullen er maar 2.200 van deze wagens worden gebouwd.

Koenigsegg CCX

458.000 euro
CCX staat voor Competition Coupe X. In tien jaar tijd heeft het Zweedse Koenigsegg bewezen een supersportauto neer te kunnen zetten. Onder de glazen motorkap ligt een 806 pk sterke V8. De sprint vanuit stilstand naar 100 km/h neemt 3,2 seconden in beslag. Koenigsegg geeft een topsnelheid op van meer dan 395 km/h. Deze wagen is uitgerust met alle luxe voorzieningen die de veeleisende klant wenst. Climate control, een volledig lederen interieur, centrale vergrendeling op afstandsbediening, elektrische ramen, stuurbekrachtiging, tractiecontrole met vijf instellingen, radio/CD-speler en een bandenspanningcontrolesysteem.

Spyker C12 Zagato

495.000 euro
Exclusiviteit ten top: de Spyker C12 Zagato. Deze supersportauto kost een klein half miljoen euro en werd in een beperkte oplage van slechts 24 exemplaren gebouwd. De C12 Zagato is ontstaan in samenwerking met de Italiaanse designer Zagato. De Spyker C12 Zagato is volledig uit aluminium opgetrokken en heeft de C12 Spyder als basis. Net zoals eerder het geval was bij de Super SUV D12 Peking tot Paris is ook de Zagato in een kort tijdsbestek van vier weken gebouwd. Voor de aandrijving van de C12 Zagato zorgt een 6,0 liter, twaalfcilinder blok met 500 pk. Deze motor is afkomstig van Audi. De 100 km/u barrière wordt bereikt in slechts 3,8 seconden. De topsnelheid bedraagt 310 km/u. Schakelen gebeurt handmatig met een zesbak of door een automaat met schakelflippers achter het stuur. Zagato staat garant voor het volledig in leer uitgevoerde interieur met een geborsteld aluminium afwerking voor instrumentenpaneel. Accenten die aan de Formule 1 refereren zijn onder meer de neus, de luchtinlaat, buitenspiegels, het rode knipperlampje bij regenachtig weer achterop en de diffuser. Het panoramische dak heeft vervolgens de typische Zagato bulten bovenop.

SSC Ultimate Aero

500.000 euro
Met een topsnelheid van boven de 412 km/h is de SSC Ultimate Aero de op één na snelste auto ter wereld (de Barabus TKR haalt de 432 km/h) die in serie wordt geproduceerd en de openbare weg op mag. Hij is gebouwd om de Bugatti Veyron te verslaan die ongeveer 407 km/h haalt. Kostprijs: 500.000 euro. Zicht achteruit heb je enkel via de zijspiegels en eventueel de camera van het GPS-systeem, want de afdekkap van de motor is niet doorzichtig. Deze auto heeft helemaal geen opbergruimten en is dus enkel bedoeld voor het rijden. Het Italiaans uitziende interieur ziet er ietwat sober uit zonder te veel toeters en bellen. Er zijn alleen een paar toerentellers, een verbruikmeter en een snelheidsmeter. De bestuurder en eventueel zijn passagier zitten in lage kuipzetels.

Maybach 62 S

523.000 euro
Volgens Maybach is de 62 S ´the most powerful chauffer-driven saloon in series production´. En daarmee maakt het merk absoluut duidelijk dat de 62 S puur is voor mensen die zich laten rijden. De 62 S is voor 523.000 euro exclusief leverbaar in zwart, zilver of wit parelmoer. Binnenin zijn het de houten en carbon elementen die het verschil maken. Maar ook de speciale lederen bekleding is exclusief aan de 62 S voorbehouden. Onder de motorkap ligt een door Mercedes-AMG ontwikkelde V12 voorzien van een dubbele turbo.

Saleen S7 Twin Turbo

567.000 euro
Saleen beweert dat opgedikte S7 sneller is dan de Veyron. Tijdens testen zou een topsnelheid zijn gehaald van 418 km/u; dat is 12 km/h sneller dan de Veyron. Exacte prestaties werden nog niet vrijgegeven, maar de 'normale' Saleen gaat al in minder dan dan 3 seconden naar de 100 km/h, dus we wachten met spanning op de officiële cijfers. Daarbij is de 1.000 pk Saleen in vergelijking tot de Veyron een winstpakkertje. De Saleen kost een kleine 600.000 euro en dat is een pak minder dan de Veyron

Lamborghini Reventon

1.000.000 euro
De Lamborghini Reventón is een supercar. Het ontwerp is gebaseerd op de F-22 Raptor-straaljager. Het chassis van de auto is van de Lamborghini Murciélago LP640. Er werden maar 20 auto's geproduceerd, die voor 1 miljoen euro per stuk verkocht werden (exclusief belasting). Topsnelheid van deze duivel is niet minder dan 340 km/u

Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang

1.800.000 euro
Een auto van bijna 2 miljoen euro! En dit voor een wagen zonder verflaag... Zonder gebruik van de verflagen is goed te zien welke materialen er gebruik worden om de Veyron te maken. Zo bestaat het exterieur voornamelijk uit twee materialen, namelijk carbon en aluminium. Er zullen slechts 5 exemplaren van de auto gemaakt worden, wat hem dus nog even wat exlusiever maakt dan de gewone Veyron die een limiet van 300 exemplaren kent.

Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.

Ontdek Pickx Inloggen

Top

Top